piątek, 24 kwietnia 2015

Artezan: Cymbopogon

Drugie piwo (trzecie, licząc So Far, So Dark) z Artezana będzie jeszcze lżejsze niż pierwsze, ale mam nadzieję, że zaprezentuje się ciekawiej. Cóż to takiego? Pszeniczne ale chmielone nowozelandzkimi chmielami z dodatkiem trawy cytrynowej (Cymbopogon citratus to łacińska nazwa tej rośliny). Brzmi bardzo fajnie. Pierwszy raz z trawą cytrynową spotkałem się w niezłym Dim Sum Beer z Mikkellera, a ostatnio zapijam się świetną quasi-herbatą na bazie tej przyprawy, coraz bardziej ją lubię.

Informacje ogólne:
Piwo: Pacific Pale Ale
Kraj: Polska 
Województwo: mazowieckie
Miasto: Błonie
Browar: Artezan
Styl: przyprawowe
Dodatki: trawa cytrynowa
Alkohol: 4,3%
Ekstrakt: 11%
Objętość: 500 ml
Warka: do 06.05.2015
Cena: 8,25 zł 

Opakowanie
Niezwykle sympatyczna etykieta, nie aż tak dobra jak na Pacificu, ale bardzo mi się podoba - prosta, ale dobrze wykonana i z humorem. Tylko koszmarnie krzywo naklejona. Artezan boryka się jeszcze z równym rozlewem piwa do butelek i jestem dzisiaj beneficjentem tych trudności - mój egzemplarz jest wypełniony niemal po sam kapsel.
8,5/10

Barwa
Kolor jest trafiony w dziesiątkę - bardzo jasna barwa w połączeniu z mocnym zmętnieniem sprawia, że wygląda jak sok z cytryny, co świetnie koresponduje z koncepcją piwa. 
5/5

Piana
Średnio obfita, za to gęsta i trwała, ładnie oblepia szkło. 
4/5

Zapach
Na etapie zapachu doznałem małego szoku - pachnie bardzo świeżo, bardzo rześko, ale jednocześnie... bardzo skojarzył mi się z wiertłami mojego dentysty; kiedy się już otrząsnąłem i bardziej skupiłem, wyszła świetna, rześka kompozycja, w której dominuje trawa cytrynowa, a pod spodem kryje się słód.
8/10
Smak
Jeszcze lepiej, na początek intensywne uderzenie trawą cytrynową, na przełknięciu fajny ładunek nut słodowych, a finisz to połączenie fajnej, konkretnej goryczki z intensywną cytrynowością (przypomina na tym etapie zapach olejku odstraszającego komary - znalazłem później informację, że faktycznie olejek z trawy cytrynowej odstrasza komary) - znakomite, niezwykle orzeźwiające piwo, 
nieziemsko pijalne. 
8,5/10

Tekstura
Idealne, bo wysokie, ale nie przesadzone wysycenie.
5/5

7.5/10

Co za szalone piwo. Najpierw dentysta, potem olejek na komary i co najlepsze - wynik tego wszystkiego jest świetny. To jedno z najlepszych aromatyzowanych piw (chyba można je tak określić, trawa cytrynowa zdecydowanie nim rządzi), jakie w życiu piłem. Idealne piwo wakacyjne, idealne - leciutkie prawie jak grodziskie, orzeźwiające jak cholera i przepyszne.

1 komentarz:

  1. Pełna zgoda! Jednak "nieziemsko pijalne" piwo za 9 PLN za butelkę może doprowadzić do ruiny finansowej. Czekam na fajnego "hoppy ejla" nieco tańszego niż w UK

    OdpowiedzUsuń