wtorek, 11 października 2016

Szałpiw (Wąsosz): Kociamber

Piwo Szałpiwu w amerykańskim stylu ostatnim razem piłem dwa lata temu. Tym razem ten uniwersalny browar uwarzył APA z dodatkiem kiwi i aframonu madagaskarskiego. Tego pierwszego jeszcze nigdy w piwie nie spotkałem, a tego drugiego nie spotkałem jeszcze w całym życiu gdziekolwiek. Według wikipedii jego nasiona to ostra i aromatyczna w smaku przyprawa, a roślina jest z rodziny imbirowatych. Połączenie tego wszystkiego brzmi tak specyficznie, że w sumie nie wiem, czego się spodziewać.

Informacje ogólne:
Piwo: Kociamber
Kraj: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wąsosz
Browar: Browary Regionalne Wąsosz (Szałpiw)
Styl: amerykańskie pale ale
Dodatki: kiwi i aframon madagaskarski
Alkohol: 5,3%
Ekstrakt: 12%
Objętość: 500 ml
Warka: do 13.12.2015 r.
Cena: 8 zł 

Opakowanie
Lubię zwierzaki Szałpiwu, ale białe na jasnozielonym tle - bolą oczy, dosłownie (ciężko się doczytać) i w przenośni (brzydkie połączenie to jest). I goły kapsel.
5,5/10

Barwa
Głębokie złoto, niezbyt ładne zmętnienie.
2,5/5

Piana
Bardzo cienka, dość gęsta, niezbyt trwała - no słaba.
1,5/5

Zapach
Trochę surowej słodowości i dziwna kompozycja owocowa, która nie do końca mi pasuje, jest nieco mdła. Ożywienie wprowadza lekka przyprawowość. Pierwsze wrażenie było "no niezbyt", ale z czasem coraz bardziej mi się podobał.
6,5/10

Smak
Tutaj połączenie APA z kiwi nabiera więcej sensu. Kiwi jest bardzo wyraźne i fajnie komponuje się z przyjemną goryczką chmielu i fajną podbudową słodową. Nie wiem, czy zasugerowałem się imbirowymi konotacjami aframonu, ale mam mocne wrażenie, że jest lekko pikantne. Bardzo przyjemne, pije się raz-dwa. Mimo wszystko nic wielkiego, i ta lekka mdłość kiwi pozostaje.
7/10

Tekstura
Nieco za dużo gazu.
4/5

6.0/10

Jak dla mnie jedno z najmniej udanych piw Szałpiwu. Może coś mi nie pasuje w połączeniu kiwi z piwem, bo recenzje przeważnie były entuzjastyczne. Do wypicia i zapomnienia - mimo oryginalności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz